Are you the publisher? Claim or contact us about this channel

Embed this content in your HTML

Search

Tyckt - Tänkt - Hänt - Känt

older | 1 | (Page 2)

• 10/13/16--04:40: Hundvakt
  • I dag har jag trätt i tjänst som hundvakt.  Fridolfs matte och husse är ute på äventyr och jag har flyttat till Sicklings några dagar. Fridolf skulle ju kunna vara hemma hos mig, men han tycker inte om att vara i mitt hus. Det är så många konstiga ljud där som han inte känner igen. [...]

• 10/15/16--04:34: I natt sov vi gott
  • Fridolf och jag har sovit jättebra i natt. Han kom inte in till mig förrän vid åttatiden. Nu märks det att han tyr sig till mig mer och mer. Förut låg han ute i hallen och sov på dagen, men nu håller han sig i närheten av mig hela tiden. Han kanskehar gett upp hoppet [...]

• 06/10/17--05:38: Klintehamn-Bornholm
  • Jag vaknade i tid och hann med marginal till Lye och när alla som skulle kliva på där anlänt körde Per-Axel till Visby och färjan. När resten av de 45 gick ombord på bussen blev jag verkligen förvånad. Helt plötsligt fick jag se ett bekant ansikte – Eva, som jag träffade i Las Palmas för [...]

Oj så gott jag sov i natt, men jag vaknade till en ganska mulen söndagsmorgon. Frukosten smakade gott och 09.30 gav vi oss iväg för att utforska norra delen av Bornholm. Vi hade med oss en väldigt duktig svensktalande guide, Sanna, som lotsade oss och bussen längs smala vägar precis invid stranden och förbi små [...]

0 0

Jag börjar med svaret på en fråga jag fått i kommentarerna – vi bor på hotell Griffen i Rönne. Någon havsutsikt har jag inte, annars ligger hotellet precis nere vid havet. I natt har det regnat lite, men det var soligt och fint när jag vaknade i morse och jag funderade på vad som var [...]

Underbart varar kort brukar man väl säga och i dag var det redan dags för hemfärd. Det blåste hemskt och Christina Eleonora, som är en katamaran, uppförde sig ganska illa. Jag klarade mig bra tack vare min tablett och så satt Eva och jag och pratade och det distraherade, men det var en del som [...]

• 09/28/17--13:07: Alghero dag 1
  • Resan gick som på räls och vi var framme tidigare än beräknat. Det är rätt många gotlänningar på det här hotellet och bland dem två gamla bekanta, Berit o Nisse, så vi åt frukost tillsammans och satt och jämförde våra rum och jag tycks ha dragit en vinslott som fått ett nyrenoverat badrum och alldeles [...]

• 09/29/17--09:01: Alghero dag 2
  • Efter en härlig frukost tillsammans med mina  bekanta sedan tidigare resor tog jag kursen mot Maria Pia-stranden. Det var varmt i solen, så jag vågade mig faktiskt på att ta ett bad. Vattnet var alldeles kristallklart och jag vadade fram genom stim av småfisk och inte så små heller – de var nog 7-8 cm [...]

• 09/30/17--12:26: Alghero dag 3
  • I dag var det tidig uppstigning för vi hade bestämt att vi skulle äta frukost redan kvart i åtta, så att vi skulle hinna med morgonbussen till Bosa. Bussen gick 9.30 och då var vi på plats. Det är 4,2 mil dit på en nybygd väg, som slingrar sig fram mellan bergstopparna och ibland går [...]

• 10/01/17--04:22: Alghero dag 4
  • Det var mulet i morse och det såg ut på rapporten som om det skulle förbli det den här söndagen. Eftet frukosten beväpnade jag mig med paraply, som jag för övrigt inte behövde använda, och gick ut på en förmiddagspromenad. Igår när vi gick hem höll polisen på med avspärrningar på vägen och vi fattade [...]

• 10/02/17--06:52: Alghero dag 4 em
  • Det blev inte så mycket regn igår och fram på eftermiddagen tog vi oss en promenad i Gamla stan. Det var ju söndagskväll, så det var jättemycket folk ute på gatorna. När vi strövat färdigt i Gamla stan gick vi hem till hotellet och efter lite uppsnyggning gick vi ut och åt på ett trevligt [...]

• 10/02/17--11:47: Alghero dag 5
  • I dag har det varit soligt och fint igen. Det var bara någon timme på förmiddagen det såg lite oroväckande ut, men molnen skingrades igen. Jag tog mig en förmiddagspromenad efter frukosten och sen låg jag vid poolen och läste och solade. När det blev dags för lunch gick jag till samma restaurang där vi [...]

• 10/03/17--08:39: Alghero dag 6
  • Det har varit en solig varm och skön dag. Jag åt frukost i sällskap med Berit o Nisse och sen gick jag ut på en promenad.  Jag hade en bok som jag lånat här på hotellet och den skulle läsas ut i dag, så eftet promenaden  parkerade jag i en solstol vid poolen och låg/satt [...]

0 0
  • 06/12/18--10:29: 4 mm kunde jag…
  • ….tömma ur regnmätaren i morse och det kändes verkligen bra, för även om det inte gör så mycket för växtligheten så rensade det luften. Det märker jag om inte annat när jag försöker se ut genom köksfönstret. När jag gick till Kupan i dag för att jobba ett pass fick jag se den här rosen [...]